COMUNICAT JUNTA ASCISAM

Primer de tot volem fer-vos arribar el nostre respecte i admiració per l'immens esforç que estem fent tots els professionals per fer front a la situació extrema que ens ha tocat viure les darreres setmanes. Confiem que totes i tots, els vostres éssers estimats i les vostres companyes i companys de feina estigueu bé de salut. També us enviem el nostre més sentit i afectuós condol si alguna heu patit pèrdues de familiars o amics.

Sentim no haver pogut estar tan presents com haguéssim desitjat com a Associació durant aquests darrers dos mesos. Ens coneixeu com vosaltres som infermeres i infermers i també hem hagut d'estar i estem oferint tot el suport que podem a la població dels nostres diferents dispositius i poc temps hem tingut per res més. Algunes companyes de la Junta han sigut desplaçades dels seus entorns de salut mental a UCI, serveis d'urgències generals...,. allà on les seves institucions les han precisat. Probablement també ha estat una vivència compartida per alguns i algunes de vosaltres. De nou les infermeres hem estat cuidant de tots i de tothom, confiem que aquest cop la nostra implicació no s'oblidi, ni l'oblidin.

Malgrat tot ens hem seguit reunint via telemàticament els que hem pogut, quinzenalment. Ajornar el VI Congrés Català ha estat un tràngol, necessari, del qual ens ha costat també refer-nos emocionalment. Moltes heu participat en comitès organitzadors, científics...,. en aquesta edició o en passades i sabeu la feina que comporta el seu disseny i la seva logística. Portàvem prop d'un any i mig preparant-lo. Confiem que el puguem reprendre el 2021, encara que ben segur alguna de les propostes plantejades canviaran, excepte una cosa: la seu seguirà sent Tortosa. Especial menció volem fer als companys i companyes de Terres de l'Ebre pel seu esforç durant aquest any i mig, ens hi retrobarem segur amb vosaltres.

Com us comentàvem, en la mesura del possible, ens hem seguit reunint per dissenyar propostes que sumessin valor a la nostra disciplina, a la nostra visualització com a infermeres de salut mental i poguessin ser útils per la població i els professionals. Serem més necessàries que mai.

Avui publicarem per les nostres xarxes socials i a la nostra web la primera de les infografies que ens hem compromès a difondre setmanalment. Seguirem fent-ne amb la periodicitat que us comentàvem sobre diferents temàtiques que considerem que poden ser útils en aquests moments. Us animem a que ens feu a mans propostes dissenyades per vosaltres per incloure-les i difondre-les citant la vostra autoria. Esteu més que convidades a participar.

D'altra banda estem dissenyant una enquesta que us farem a mans ben aviat on volem conèixer quines intervencions infermeres en clau d'èxit s'han dut a terme a tot el territori.

Us enviem una forta abraçada de part de totes les vostres companyes de Junta,

ASCISAM som totes.

Imatges

COMUNICAT JUNTA ASCISAM